Англоязычный интернет-журнал о кавалерах “
The Universal Cavalier” для статьи проводит анонимный опрос заводчиков о способах рекламы в интернете. Если Вы заводчик и у Вас есть несколько минут, чтобы ответить на 23 предложенных вопроса, принять участие в опросе можно по адресу:
http://survey.universalcavaliermagazine.com/Думаю, что в разных странах есть своя специфика рекламы питомников и щенков в интернете. Наверняка существуют особые традиции и некоторые стереотипы в вопросах приобретения собак. Некоторые предложенные варианты ответов в наших реалиях вообще имеют мало смысла. Поэтому предлагаю обсудить в этой теме вопрос рекламы питомников, щенков и производителей в интернете. Какие способы рекламы в интернете Вы используете, чтобы Ваши щенки нашли самых лучших, самых ответственных и любящих мам-пап? Также предлагаю обсудить вопросы интернет-сайтов питомников, так как в опросе
The Universal Cavalier затронут и этот момент.
Будет замечательно, если в обсуждении примут участие не только заводчики, но и владельцы кавалеров, а также те, кто только ищет своего малыша.
Ниже приведен список вопросов, которые спрашивают у заводчиков. Чуть позже постараюсь разместить грубый перевод вопросов и предлагаемых вариантов ответа.
B. Which of the following methods do you use to advertise available puppies or adult dogs?
C. Of these methods that you have used which did you find brought you the most qualified buyer?
D. If you advertise your puppies on the internet what information do you include?
E. Do you prefer to be contacted by phone or email?
F. If you receive a puppy enquiry by email do you:
G. When receiving an email enquiry rank these questions from most frequently asked to least asked?
H. If you receive an email enquiry what questions or information supplied will be most likely to make you respond?
I. If contacted by email do you give the price of the puppy in the 1st response or ask for more information before supplying price?
J. Do you send out a questionnaire when contacted by email?
K. If you send out a questionnaire what questions do you ask?
L. If you do not have a puppy available how likely are you to help the person find another “reputable” breeder if contacted by email? 1 = very likely, 5 = not likely
M. If you help a potential purchaser to find another breeder where do you usually send them?
N. Do you have a personal website for your dogs?
O. Was your website professionally designed?
P. If you have a website for your dogs which of the following information is included
Q. If you have articles on your website do you write them yourself?
R. How often do you update your website?
S. If you have a links page on your website do you include breeders who are:
T. It is felt by some that purebred hobby breeders should advertise more often on classified ad and general dog websites to give purchasers other options to find good breeders. Do you: (Comments can be added)
U. There is a belief by some breeders that only commercial breeders, puppy mills or backyard breeders advertise on classified ad websites. Do you: (Comments can be added)
V. It is felt that stating the price upfront in advertising helps weed out non-qualified people? Do you: (Comments can be added)
W. Do you wish to add any comments regarding purebred dogs and any form of internet advertising?